Betingelser

SALGSBETINGELSER

INNLEDNING

Disse salgsbetingelsene gjelder for salg av varer fra SANDBERG HØNEFOSS AS til forbrukere i Norge.

Avtalen er bindende når et kjøp er gjennomført. Kunde vil umiddelbart etter å ha sendt sin bestilling motta en ordrebekreftelse per e-post.

Salgsbetingelsene og annen informasjon på www.sport247.no er bare tilgjengelig på norsk. Gjeldende betingelser er til enhver tid angitt på Sandberg Hønefoss AS sine nettsider.

INNHOLD

  1. Avtalen

  2. Partene

  3. Priser

  4. Rabatter og tilbud

  5. Avtaleinngåelse

  6. Ordrebekreftelse

  7. Betaling

  8. Levering og forsinkelse

  9. Undersøkelse av produktene

  10. Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse

  11. Angrerett og bytte

  12. Uavhentede pakker

  13. Garanti

  14. Personopplysninger

  15. Salgspant

  16. Tvister

  17. Lover som regulerer salg til privatpersoner utenfor fast utsalgssted

  18. Falske bestillinger og forsøk på svindel

  19. Force majeur

  20. Mottak av nyhetsbrev

  21. Endring av vilkårene

1. AVTALEN

Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken (herunder blant annet opplysninger om varens art, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direktekorrespondanse mellom partene (for eksempel e-post), samt disse salgsbetingelsene.

Ved motstrid mellom opplysningene selgeren har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene og vilkårene i salgsbetingelsene, går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, så fremt det ikke strider mot bindende lovgivning.

2. PARTENE

Selger er:

  • Firmanavn:                  SANDBERG HØNEFOSS AS

  • Organisasjonsnummer: 915 679 749 MVA

  • Besøksadresse:            Osloveien 75, 3511 HØNEFOSS

  • Postadresse:                Osloveien 75, 3511 HØNEFOSS

  • Telefon:                       95 84 65 11

  • E-post:                        kundeservice@sport247.no

Åpningstider kundeservice og lager:

Mandag - fredag: 10.00 - 19.00

Lørdag: 10.00 - 16.00

Søndag: Stengt

Selger blir i det følgende benevnt "vi" eller "oss". Kjøper er den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt "du", "deg", "din" eller "ditt".

3. PRISER

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet, som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m. Dette med unntak av produkter med volum som overskrider PostNord sine mål for pakker levert til hentested eller pakkeboks. 

Ordrer som inneholder varer med stort volum som overskrider målene for PostNord pakkestørrelse, som f.eks. sykler, ski og pulker sender vi ikke, men vi tar kontakt om alternativ levering eller henting i butikk. 

4. RABATTER OG TILBUD

Tilbudspriser gjelder så langt lageret rekker eller ut angitt kampanjeperiode. Ulike tilbud og rabattkoder kan ikke kombineres. Rabattkoder må legges til i handlekurven og kan ikke legges til etter at ordren er fullført. Man kan kun benytte én rabattkode per handel.

5. AVTALEINNGÅELSE

Avtalen er bindende for begge parter når din bestilling er mottatt av Sandberg Hønefoss AS. En part er likevel ikke bundet av avtalen dersom det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra Sandberg Hønefoss AS i bestillingsløsningen, i nettbutikken eller i din bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

6. ORDREBEKREFTELSE

Når vi har mottatt din bestilling, skal vi uten ugrunnet opphold bekrefte ordren ved å sende en ordrebekreftelse til deg. Det anbefales at du kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen bør du ta kontakt med oss så snart som mulig. 

7. BETALING

Vi aksepterer følgende betalingsmetoder:

  • Visa

  • Mastercard

  • Vipps
  • Klarna Faktura

 

 

8. LEVERING OG FORSINKELSE

Levering av produktene fra vårt lager skjer normalt 1-3 virkedager etter vi har mottatt bestillingen. Vi har risikoen for produktene inntil de overtaes av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse. Dersom leveringen av produktene blir forsinket eller ikke kan leveres, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt.

Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve levering, kreve erstatning eller heve kjøpet.

Vi har fast frakt på kr. 99,- så lenge varens vekt og volum ikke overskrider det PostNord tillater å sende som pakke til utleveringssted eller pakkeboks. 

Det er mulig å velge "hent i butikk" - dette gjelder kun vår fysiske butikk på Sandberg Hønefoss AS.

Ordrer som innholder varer med stort volum som overskrider målene for PostNord pakkestørrelse, som f.eks. sykler, ski og pulker vil nødvendigvis bli belastet med ekstra fraktkostnader. 

Du vil ikke motta en hentelapp i posten. Hentemelding sendes på e-post og SMS. Dersom din forsendelse ikke kommer frem, forbeholder vi oss retten til å sende pakken på nytt. Dette forutsetter at vi får beskjed om at pakken ikke har kommet frem innen rimelig tid etter at vi har sendt ut sendingsbekreftelse. Normal leveringstid  2-4 virkedager for å komme frem, så vi ønsker i såfall beskjed innen en uke etter sendingsbekreftelse, så vi kan iverksette ettersøk av pakken. Dersom vi blir kontaktet for manglende leveranse senere enn en uke fra vi har sendt e-post med sendingsbekreftelse, vil saken vurderes med skjønn.

9. UNDERSØKELSE AV PRODUKTENE

Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Ved feil eller mangler må du kontakte oss innen 7 dager.

10. REKLAMASJON VED MANGEL OG FRIST FOR Å MELDE KRAV VED FORSINKELSE

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du innen rimelig tid etter at den ble oppdaget, gi Sandberg Hønefoss AS melding om at du vil påberope deg mangelen. Fristen kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da du oppdaget mangelen. Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at du overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år.

Ved forsinkelse må krav rettes til Sandberg Hønefoss AS innen rimelig tid etter at leveringstiden er kommet og varen ikke er levert. Dersom varen er betalt med kredittkort, kan du også velge å reklamere og sende krav direkte til kredittyter (kredittkortselskapet). Meldingen til Sandberg Hønefoss AS eller kredittyter bør være skriftlig (e-post eller brev).

Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten etter pkt. 11.

Ved reklamasjon på ett produkt trenger vi følgende informasjon sendt per e-post til kundeservice@sport247.no:

  • Ordrenummer og kjøpsdato

  • Reklamasjonsårsak

  • Hendelsesforløp

  • Bilde av feilen

Saken tas videre til riktig leverandør som håndterer reklamasjonen.

11. ANGRERETT OG BYTTE

Angrerettsloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen, gir oss melding om det (angrefrist). Om den 14. dagen havner på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges den til neste virkedag. Pakken skal deretter sendes oss innen 14 dager. Om den 14. dagen havner på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges den til neste virkedag.

En vare som returneres grunnet benyttelse av angrerett skal kunne selges som ny. I praksis vil dette si at den må returneres i samme stand og mengde som da du mottok produktet, og slik du selv forventer at et nytt produkt skal leveres.

Følgende kriterier må overholdes ved benyttelse av angrerett:

  • Produktet og tilhørende tilbehør som er nødvendig for å bruke produktet, skal returneres i samme stand som da du mottok det.

  • Forsegling skal ikke være brutt.

  • Ellers forutsetter det at produktet med tilbehør ikke har blitt påført riper, slitasje, smuss/skitt, lukt eller andre synlige skader, for at krav om angrerett skal godkjennes. 

  • Hvor dette ikke er overholdt, vil du ha mulighet for å dekke inn verditap, hvis ikke vil vare bli sendt i retur.

Vi henviser videre til angrerettloven § 25, forbrukerens forpliktelser når angreretten brukes ved avtale om levering av varer. Vi tar ikke imot postoppkrav eller rekommandert sending. Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt. Eventuell porto for forsendelsen til deg tilbakebetales ikke. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet fra deg eller henteseddel er stilt til rådighet for oss. 

Angrerettskjema sendes i e-post sammen med bekreftelse på at bestillingen din er sendt. Du er ansvarlig for at returpakken bringes tilbake til Sandberg Hønefoss AS. Vi dekker ikke tap av pakker som eventuelt blir borte i postgang til oss. Ved returforsendelse til oss bør det benyttes en sendingsmetode som gir pakken sporingsmuligheter. 

I sendingsbekreftelsen du mottar fra oss på e-post ligger angrerettsskjema som vedlegg.

12. UAVHENTEDE PAKKER

Henteinformasjon og -referanse fra PostNord blir sendt til den e-postadresse og/eller det mobilnummer du oppgav ved bestilling. Kan du ikke hente ut pakken innen fristen PostNord angir, bes du kontakte PostNord for utsatt hentefrist. Dersom du unnlater å hente pakken vil vi belaste deg med fraktkostnaden + 150 kroner i gebyr.

Om du ønsker ny utsending på en uavhentet pakke vil det faktureres et nytt fraktgebyr basert på transportørens priser.

13. GARANTI

Garanti som gis av Sandberg Hønefoss AS eller produsenten, gir deg rettigheter i tillegg til de rettighetene du allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i din rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.

14. PERSONOPPLYSNINGER

Vi bruker i utgangspunktet bare personopplysninger du oppgir til oss, som er nødvendige for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor deg. I de tilfeller hvor vi også bruker personopplysninger til andre formål, for eksempel for å sende deg informasjon om tilbud i nyhetsbrev etc., gjøres dette bare når du har samtykket til det. Dine personopplysninger blir bare utlevert til andre når du har samtykket i utleveringen, eller når det er nødvendig for at vi skal få gjennomført avtalen med deg, eller når loven krever det. Dersom du har spørsmål om personopplysninger knyttet til deg, eller ønsker å gjøre bruk av dine rettigheter til retting, sperring, sletting, etc. etter personopplysningsloven, kan du kontakte oss.

Du er selv ansvarlig for at opplysningene du gir oss er korrekte. Du står ansvarlig for kostnader ved sending som ikke er kommet til riktig person/adresse dersom det er gitt feil opplysninger. Du står også ansvarlig dersom kontaktopplysningene (e-postadresse og telefonnummer) ikke stemmer, og vi dermed ikke har kunnet kontakte deg.  

15. SALGSPANT

Sandberg Hønefoss AS har salgspant i de leverte produkter inntil kjøpesummen, inkludert renter og omkostninger, er betalt i sin helhet.

16. TVISTER

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Du kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget. Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Før vedtaket er rettskraftig, kan partene, ved innsendelse av stevning til Forbrukertvistutvalget, bringe vedtaket inn for tingretten.



17. LOVER SOM REGULERER SALG TIL PRIVATPERSONER UTENFOR FAST UTSALGSSTED

Salg til forbrukere er gjenstand for omfattende regulering.
Følgende lover har betydning for salg på Internett og dermed for innholdet i salgsbetingelsene:

18. FALSKE BESTILLINGER OG FORSØK PÅ SVINDEL

Falske bestillinger og forsøk på svindel vil alltid bli politianmeldt. Det er ikke tillatt å bestille i andres navn, med mindre dette på forhånd er klarert med mottaker. I tilfeller hvor mottaker ikke kjenner til bestillingen vil dette bli sett på som forsøk på svindel, og blir dermed politianmeldt. 

19. FORCE MAJEUR

Dersom Sandberg Hønefoss AS er forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Sandberg Hønefoss AS fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

20. MOTTAKERE AV NYHETSBREV

Ved å handle i vår nettbutikk kan du velge å motta nyhetsbrev før kjøpet inngås. Vi sender kun ut nyhetsbrev til de kundene som ønsker å motta det på e-post. Det skal være enkelt å melde seg av nyhetsbrevet, og vi vil til enhver tid være behjelpelig dersom det skulle være nødvendig.

21. ENDRING AV VILKÅRENE

Sandberg Hønefoss AS forbeholder seg retten til å endre disse vilkårene, uten på forhånd å varsle våre kunder og samarbeidspartnere.